Referenties

Thinking Marketing heeft diverse opdrachtgevers geadviseerd en ondersteund tijdens (tijdelijke) marketing opdrachten, hierbij een greep uit klanten die u voorgingen:

logo Fortas logo houten koppen
logo intergarde logo WorkingED
logo HRB logo MTB
 logo The Good Stuff Bakery  logo Invictus Concepts

Hoeveel markt wilt u erbij?

Hoeveel markt wil ik erbij? Stelt u zich deze vraag ook wel eens? Natuurlijk doet u dat, als ondernemer wilt u immers dat uw onderneming groeit. Toch? Dit kunt u realiseren door bijvoorbeeld het productassortiment of dienstenpakket uit te breiden. Of door uw klantenbestand uit te breiden door meer doelgroepen aan te spreken of uw geografische werkgebied te vergroten.

Maar denkt u bij het voorgaande ook wel eens na over de markt direct over de grens? Nee? Misschien toch eens doen.

Stel uw onderneming is gelegen in Sittard, Maastricht of Venlo trek dan eens een cirkel van 100 km om uw bedrijf heen. Weet u dan hoeveel procent van deze cirkel zich in onze buurlanden België en Duitsland bevindt? Gezien de ligging van (zuid)Limburg, zou dit zomaar 50% of meer kunnen zijn. Niet overtuigd? Kijk dan eens naar onder staande animatie.

 

Hoe zou het zijn wanneer u dit extra potentieel zou kunnen ontsluiten? Zou u willen weten welke kansen er in de buurlanden liggen en hoe u die kunt verzilveren? Zou u hierin willen investeren? Durft u de sprong te wagen?

Marktentreestrategie Duitsland

Wanneer uit de marktverkenning of marktanalyse is gebleken dat de Duitse markt mogelijkheden voor uw product of dienst biedt, is het van belang om te bepalen welke marktentreestrategie ingezet wordt. Hoe gaat u de Duitse markt bewerken en met wie? Hoe bereikt u uw Duitse klanten en hoe biedt uw bedrijf de juiste ondersteuning en service?

Zoals aangegeven beschrijft de marktentreestrategie hoe de Duitse markt wordt betreden en welke strategie hierbij wordt ingezet. De keuze van de entreestrategie hangt daarbij volledig af van de omvang en het belang van de Duitse markt. Belangrijk is dat deze entreestrategie afgestemd is op uw exportbeleid en de te betreden markt.

Mogelijkheden marktentreestrategie Duitsland

Vaak wordt bij een marktentreestrategie in eerste instantie gedacht aan bijvoorbeeld directe export door eigen vertegenwoordigers of areamanagers  en indirecte export door gebruik te maken van de bekende handelsvertegenwoordigers of handelshuizen. Er zijn echter nog meer alternatieven, andere mogelijke marktentree strategieën zijn:

  • Het aangaan van en joint venture met een Duitse partner
  • Het overnemen van een bestaande Duitse onderneming
  • Het oprichten van een Duitse dochteronderneming in de vorm van GmbH

Thinking Marketing helpt en begeleidt u bij dit proces om te komen tot een voor u goed uit te voeren marktentreestrategie, passend bij uw onderneming en de Duitse markt.

Vragen over marktentreestrategie?

Wilt u meer weten over marktentreestrategieën in Duitsland? Maak dan een vrijblijvende afspraak stuur dan een bericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel: 06-13474902

Privacy beleid
Thinking Marketing respecteert de privacy van alle bezoekers/gebruikers van deze website. Thinking Marketing verzamelt op haar website geen persoonsgegevens, tenzij deze vrijwillig aan ons worden verstrekt, bijvoorbeeld via een formulier of e-mail. De persoonsgegevens die u aan Thinking Marketing verstrekt, worden altijd vertrouwelijk behandeld. Thinking Marketing zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen wanneer die betrokken zijn bij het uitvoeren van een door u bij Thinking Marketing geplaatste opdracht. Thinking Marketing zal niet naar buiten treden met uw gegevens zonder vooraf met u te overleggen.

Dit Privacy Statement is niet van toepassing op websites van derden die (in de toekomst) via deze website via links kunnen worden bezocht.


Disclaimer
Hoewel de inhoud van deze website met de grootste zorg is samengesteld,  kan Thinking Marketing niet instaan voor de volledigheid, juistheid of voortdurende actualiteit van de gegevens. Aan de informatie op deze site kan derhalve geen enkel recht worden ontleend. Het is niet toegestaan informatie op deze website over Thinking Marketing, haar diensten, projecten en overige informatie zonder voorafgaande toestemming van Thinking Marketing anders dan voor eigen gebruik op enige manier te vermenigvuldigen, verspreiden of openbaar te maken.

Thinking Marketing is niet verantwoordelijk voor de inhoud op de aan deze website gekoppelde bestanden en/ of websites waarnaar wordt verwezen.


Copyright & auteursrechten
Thinking Marketing bezit het copyright van deze site. Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de inhoud of delen daarvan maken inbreuk op intellectuele rechten.

Uiteraard is bij de keuze van een adviseur, van belang dat deze kundig is en beschikt over de gewenste combinatie van kennis en vaardigheden. Dit geldt voor elk vakgebied en zeker voor marketing communicatie. Maar wat maakt uiteindelijk het verschil, welke adviseur krijgt de opdracht? Juist! Vaak wordt deze beslissing genomen op basis van een persoonlijke connectie, een klik zogezegd, met uw adviseur.Bjorn Bos - Thinking Marketing

Thinking Marketing = Bjorn Bos en Bjorn Bos = Thinking Marketing

Ik deel mijn passie voor het vakgebied marketing communicatie graag met anderen. Ik houd van het verbinden van strategie met operationele concepten. Het creatieve proces van het bedenken en ontwikkelen van marketing communicatiemiddelen en activiteiten. De kennis en expertise die ik in ruim 14 jaar heb opgebouwd zet ik graag in om zo een bijdrage leveren aan uw succes over de grens.

Kernwaarden Thinking Marketing

Ik zeg wat ik doe en doe wat ik zeg. Persoonlijke aandacht, betrokkenheid bij u als klant ook al zit het wel eens tegen. Om dit te realiseren draagt Thinking Marketing de volgende kernwaarden hoog in het vaandel:

Eerlijk, consciëntieus, gedegen, krachtig, creatief, verbindend, betrokken

Meer artikelen...

Volg mij

Blijf via mijn social media kanalen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Contact

Thinking Marketing
Bjorn Bos
06 13 47 49 02
bjorn@thinkingmarketing.nl

Bezoekadres
Bergerweg 170
6135 KD Sittard