Marktonderzoek

Goede voorbereiding, gefundeerde beslissingen, meer succes

U heeft ideeën voor een nieuw product of dienst en u wilt weten of er een markt voor is? Uw producten zijn in Nederland een doorslaand succes en nu wilt u de Duitse markt veroveren, maar vraagt zich af hoe groot de concurrentie is? Marktonderzoek geeft u antwoorden op dit soort vragen.

Hoe groot is het marktpotentieel voor uw product?

Thinking Marketing verricht verkennend marktonderzoek. Dit geeft u inzicht in hoe de beoogde markt uitziet en welke mogelijkheden deze biedt. Hierdoor weet u bijvoorbeeld:

  • Wat het marktpotentieel van uw producten of diensten is
  • Wie uw concurrenten zijn
  • Waar uw klantengroepen zich bevinden
  • Wat de kansen en bedreigingen in Duitsland zijn

Dit inzicht helpt u bij het nemen van de juiste beslissingen en een grotere kans op succes.


Hoe goed past uw product bij de Duitse klant?

Bovenstaande onderdelen hebben betrekking op externe factoren en wordt ook wel een externe analyse genoemd. Daarnaast voeren we een aantal interne checks uit om inzichtelijk te krijgen in hoeverre u de taal van de Duitse klant spreekt. Passen uw onderneming en de aangeboden producten/diensten ook bij de Duitse klanten. Denk aan uw klantbenadering, tone-of-voice in uw communicatie, verpakkingen, etc.

Soorten marktonderzoek

Thinking Marketing voert diverse onderzoeken uit. Afhankelijk van wat u graag wilt weten en waar u meer inzicht in wilt krijgen, worden een of meerdere onderzoeken uitgevoerd. Veel uitgevoerde en voorkomende onderzoeken zijn:

  • Brancheonderzoek
  • Klantenonderzoek
  • Concurrentieonderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Net Promotor Score

Marktonderzoek met subsidie

Met de SIB-kennisvoucher krijgt u 50% van de marktonderzoekskosten vergoed, dit tot een maximumbedrag van €2500. U kunt deze voucher eenvoudig online aanvragen op de website van de RVO.

Wat levert marktonderzoek u op?

Marktonderzoek geeft inzicht. Door inzet van marktonderzoek stuurt u niet op aannames, maar op feiten. Hierdoor bent u beter voorbereid en heeft u de basis voor een succesvolle benadering van de Duitse markt in handen.

Van we denken naar we weten?

Wilt u gefundeerd beslissingen nemen en goed voorbereid zijn? Heeft u onderzoeksvragen? Neem dan contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel. 06-13474902 en we bespreken wat marktonderzoek concreet voor u kan opleveren.

Volg mij

Blijf via mijn social media kanalen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Contact

Thinking Marketing
Bjorn Bos
06 13 47 49 02
bjorn@thinkingmarketing.nl

Benzenraderweg 250
6417 SZ Heerlen


Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Meer informatie