Marktentreestrategie

Marktentreestrategie Duitsland

Wanneer uit de marktverkenning of marktanalyse is gebleken dat de Duitse markt mogelijkheden voor uw product of dienst biedt, is het van belang om te bepalen welke marktentreestrategie ingezet wordt. Hoe gaat u de Duitse markt bewerken en met wie? Hoe bereikt u uw Duitse klanten en hoe biedt uw bedrijf de juiste ondersteuning en service?

Zoals aangegeven beschrijft de marktentreestrategie hoe de Duitse markt wordt betreden en welke strategie hierbij wordt ingezet. De keuze van de entreestrategie hangt daarbij volledig af van de omvang en het belang van de Duitse markt. Belangrijk is dat deze entreestrategie afgestemd is op uw exportbeleid en de te betreden markt.

Mogelijkheden marktentreestrategie Duitsland

Vaak wordt bij een marktentreestrategie in eerste instantie gedacht aan bijvoorbeeld directe export door eigen vertegenwoordigers of areamanagers  en indirecte export door gebruik te maken van de bekende handelsvertegenwoordigers of handelshuizen. Er zijn echter nog meer alternatieven, andere mogelijke marktentree strategieën zijn:

  • Het aangaan van en joint venture met een Duitse partner
  • Het overnemen van een bestaande Duitse onderneming
  • Het oprichten van een Duitse dochteronderneming in de vorm van GmbH

Thinking Marketing helpt en begeleidt u bij dit proces om te komen tot een voor u goed uit te voeren marktentreestrategie, passend bij uw onderneming en de Duitse markt.

Vragen over marktentreestrategie?

Wilt u meer weten over marktentreestrategieën in Duitsland? Maak dan een vrijblijvende afspraak stuur dan een bericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel: 06-13474902

Volg mij

Blijf via mijn social media kanalen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Contact

Thinking Marketing
Bjorn Bos
06 13 47 49 02
bjorn@thinkingmarketing.nl

Bezoekadres
Bergerweg 170
6135 KD Sittard