
Marktverkenning
U heeft ideeën voor een nieuw product of dienst en u wilt weten of er in Duitsland een markt voor is? Uw producten zijn in Nederland een doorslaand succes en nu wilt u de Duitse markt veroveren, maar vraagt zich af hoe groot de concurrentie is? Marktonderzoek geeft u antwoorden op dit soort vragen. Marktonderzoek vormt de basis voor een succesvolle benadering van de Duitse markt.
Verkennend marktonderzoek geeft inzicht
Thinking Marketing verricht verkennend marktonderzoek waardoor u onder anderen inzicht krijgt in:
- het marktpotentieel van uw producten of diensten
- wie uw concurrenten zijn
- waar uw doelgroepen zich bevinden
- de kansen en bedreigingen in Duitsland
Spreekt u de taal van de Duitse klant?
Bovenstaande onderdelen hebben betrekking op externe factoren en wordt ook wel een externe analyse genoemd. Daarnaast voeren we een aantal interne checks uit om inzichtelijk te krijgen in hoeverre u de taal van de Duitse klant spreekt. Passen uw onderneming en de aangeboden producten/diensten ook bij de Duitse klanten. Denk aan uw klantbenadering, tone-of-voice in uw communicatie, verpakkingen, etc.
Desk research
Thinking Marketing maakt hierbij voornamelijk gebruik van Desk Research, met andere woorden er wordt gebruik gemaakt van bestaande informatie(bronnen). Indien u specifieke informatie nodig heeft, biedt Thinking Marketing ook mogelijkheden om een specifieke doelgroep te benaderen, bijvoorbeeld het uitvoeren van een Klanttevredenheidsonderzoek onder uw Duitse klanten.