Het is belangrijk om over mogelijke marktentree strategieën goed geïnformeerd te zijn. Heeft u niet gevonden wat u zocht? Wij stellen onze expertise graag ter beschikking. Met welke vragen kunnen wij u verder helpen? Heeft u nog verdere informatie nodig? Vraag dan een gratis (online) intakegesprek aan.

Als je snel wilt gaan, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan samen.

Het bovenstaande Afrikaanse gezegde sluit naadloos aan op de verbindende visie van Thinking Marketing. Thinking Marketing gelooft sterk in de kracht van samenwerking en beschikt over een sterk partnernetwerk. Hieronder stellen we een aantal aan u voor:

   
   
   
   
   
   

 

Sparren over jouw businessmodel en marketingaanpak

Het Coronavirus houdt ons allemaal bezig, zowel zakelijk als privé. Veel ondernemers maken zich zorgen over het voortbestaan van hun business. De overheid heeft een breed pakket aan steunmaatregelen samen gesteld, om ondernemers van klein naar groot en alles wat er tussen in zit te ondersteunen.

Marketing sparsessie op afstand

Creativiteit leidt tot nieuwe businessmodellen

De huidige situatie brengt daarnaast ook een stuk creativiteit met zich mee. Ondernemers die nadenken over hun businessmodel en dit aanpassen. Denk aan restauranthouders die overstappen op het bezorgen van hun maaltijden. Evenementen die omgezet worden naar een webinar zodat dit in aangepaste vorm toch door kan gaan. Of sportscholen die trainingen online zetten die je thuis kunt uitvoeren.

Hulp nodig? Marketing sparsessie biedt uitkomst

De ene ondernemer gaat creatief denken gemakkelijker af dan de ander en het ene bedrijf kan gemakkelijker het businessmodel of de marketingaanpak sneller aanpassen dan het andere. Heb jij hier hulp bij nodig? Dan help ik je graag verder. Tijdens een marketingsparsessie op afstand (bijvoorbeeld via Skype of Facetime) kun je mij een uur lang vragen stellen en ben ik jouw klankbord en sparringpartner. Klik op de button om een digitale afspraak te maken.

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gestructureerde werving van Duitse klanten bevordert uw sales in Duitsland

Nieuwe klanten, ze zijn enorm belangrijk bij de groei van uw bedrijf. Ze zijn nodig om uw bedrijf gezond en levensvatbaar te houden. Hoe werft u deze klanten? En is het denkbaar dat uw nieuwe klanten in Duitsland te vinden zijn? Als u hier vragen over heeft of nieuwsgierig naar bent, lees dan vooral verder.

Een goede voorbereiding

Een goede voorbereiding is het halve werk. Dit geldt zeker voor het generen van leads en werven van klanten. Wij beschrijven onderstaand de twee belangrijkste vragen.
Wat is uw onderscheidend vermogen?
Waarom zou een potentiële klant bij u kopen? Hierbij is het belangrijk om te weten wat vanuit klantperspectief uw onderscheidend vermogen is. Oftewel, wat zijn de Unique Buying Reasons (UBR)? En zijn deze toepasbar op de Duitse markt. Thinking Marketing helpt u bij het vaststellen van uw onderscheidend vermogen.

Wie is de klant?
Bij klantenwerving is het belangrijk om te weten wie uw doelgroep is. Samen brengen wij uw doelgroep in kaart en vatten we deze samen in uw ideale koper(s). Dit wordt ook wel een buyer persona genoemd. Mogelijk is het profiel in de Duitse markt afwijkend t.o.v. de Nederlandse markt.

Bij het opstellen van de buyer persona wordt vooral gekeken naar de factoren die beslissingen in het aankoopproces beïnvloeden. Wat zijn de pijnpunten, waar is de klant mee geholpen? Is hij beslissingsbevoegd of moet hij een leidinggevende nog overtuigen? Waarom neemt hij juist wel of niet een bepaald product of dienst af?

Lead generatie: basis voor klantenwerving

Op basis van de Buyer Persona gaan we verder aan de slag. Waar kunt u deze vinden en hoe kunt u deze klanten het beste benaderen. Hiertoe maken we gebruik van Leadgeneratie.Leadgeneratie vormt de basis voor klantenwerving. Het betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met potentiële klanten. Thinking Marketing zet verschillende manieren in om leads te genereren, zoals:

  • Website (seo+sea)
  • E-marketing
  • Social Media
  • Beurzen
  • B2B directories
  • Pressearbeit
  • Netwerken
  • Telemarketing

Structurele aanpak klantenwerving

Bij het werven van klanten gaat Thinking Marketing gestructureerd te werk. Lukraak wat leads bellen of mailen zal immers niet het gewenste resultaat opleveren. Daarom wordt een duidelijk en concreet plan van aanpak opgesteld. Dit biedt houvast en geeft richting. Dit is noodzakelijk om resultaten te kunnen behalen als het gaat om klantenwerving.

Waarom klantenwerving uitbesteden?

Thinking Marketing heeft specifieke kennis van de Duitse markt om u bij het werven van klanten te ondersteunen. Hierbij maakt Thinking Marketing onder anderen gebruik van het eigen netwerk.

Mocht u vervolgens de Duitse markt op gaan dan kunnen wij dit ondersteunen met diverse verkoop bevorderende Marketing & Communicatie-activiteiten. Tevens is het mogelijk om gebruik te maken van ons netwerk van sales professionals. Bijvoorbeeld in geval van ondersteuning ter plaatse, of een specifieke vraagstelling.

Zoekt u nieuwe Duitse klanten?

Kunt u hulp gebruiken bij de werving van klanten in Duitsland? Wilt u uw verkoop in Duitsland bevorderen? Maak dan een vrijblijvende afspraak voor een intakegesprek. Neem contact op met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-13474902.

Leer uw Duitse klant beter begrijpen en vergroot uw succes

U ziet potentieel voor uw business in Duitsland, maar ja die Duitsers hè die zijn toch wel anders dan wij. Hoe pakken we dat nou goed aan? Waar moeten we rekening mee houden?
Komen deze vragen u bekend voor? Meld u dan aan voor de training Meet the Germans.


Wat houdt de training Meet the Germans in?

Tijdens deze training gaan we in op de verschillen en overeenkomsten tussen Nederlanders en Duitsers. Hierbij besteden we onder andere aandacht aan cultuur, zakelijke communicatie en uiteraard marketing. Tijdens deze training leert u de Du´s and Don´ts als het gaat om zaken doen met Duitsers. Damit Sie nicht ins Fettnäpchen treten.

Kies de training die bij u past

De training “Meet the Germans” kan in verschillende vormen/settings worden gegeven.

  1. Vindt u persoonlijke aandacht belangrijk dan is de 1-op-1 training echt iets voor u.
  2. Wilt u graag leren van/met medecursisten dan kiest u voor de Groepstraining. De Groepstraining is een open training waar iedereen op kan inschrijven.
  3. Tenslotte is de Incompany training bij uitstek geschikt voor een groep collega’s of teamleden. Deze training wordt in teamverband en indien gewenst op locatie gegeven.

Voor alle groepstrainingen geldt:

  • Aantal deelnemers: maximaal 5 personen per training
  • Duur: 1 dagdeel van 4 uur
  • Locatie: incompany of trainingsruimte Thinking Marketing te Sittard
  • Beschikbaarheid: op aanvraag

Meet the Germans?

Heeft u de ambitie om met uw product of dienst de grens over te gaan? Of bent u al actief maar wil u uw Duitse klant beter begrijpen, waardoor u uw succes kunt vergroten? Schrijf  u dan in voor deze training via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-13474902.

Meer artikelen...

Volg mij

Blijf via mijn social media kanalen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Contact

Thinking Marketing
Bjorn Bos
06 13 47 49 02
bjorn@thinkingmarketing.nl

Benzenraderweg 250
6417 SZ Heerlen


Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Meer informatie